מתיחת בטן

מהי מתיחת בטן?

ניתוח מתיחת בטן נועד לפתור, לעתים רק באופן חלקי, בעיות של עודפי עור ושומן בבטן, מראה בטן נפולה, סימני מתיחה אחרי לידה וסימני צלקות קודמות. ברוב המקרים נעשה במסגרת הניתוח גם שיקום של שרירי בטן מוחלשים, כך שמתקבלת בטן בעלת מראה חלק ושטוח, אלסטי וטבעי. 

 

חשוב לדעת: הניתוח מומלץ ביותר לנשים בעלות עודפי עור ושומן ומראה בטן נפולה, ולגברים אחרי ירידה משמעותית במשקל. לאנשים שמתכננים לרדת בקרוב במשקל או לנשים השוקלות כניסה להריון, מוטב בהחלט לדחות את הניתוח.

 

מה כולל ההליך הרפואי וכיצד תתכוננו אליו?

כהכנה לניתוח מתיחת בטן ייתכן ותצטרכו לבצע בדיקות מעבדה או בדיקת בריאות כללית, ליטול תרופה מסוימת או לשנות מינונים של אחרות ולהימנע מעישון.

 

על פי הגישה המודרנית, ניתוח בטן כולל שאיבת שומן, כריתת עודפי עור ושומן בבטן התחתונה ומתיחת שרירי הבטן. לפיכך,

לפני הניתוח יסומנו על גופו של המנותח ריכוזי השומן העודף לשאיבה ואזור הכריתה.

 

מתיחת בטן מלאה נמשכת בין שעתיים לשלוש. מתיחה חלקית של הבטן התחתונה בלבד נמשכת כשעתיים.

 

חשוב לדעת: במקרים שבהם אין עודף עור ניכר ניתן להסתפק ב"ניתוח מיני", שבו מבוצעת שאיבת שומן וכריתה אליפטית קטנה יותר בבטן התחתונה, ללא הפרדה או הזזה של הטבור ממקומו.

 

סגירת החתכים נעשית באמצעות תפרים, דבקי עור ואגדים מדבקים, או קליפסים מיוחדים. משך האשפוז יכול להגיע ל-24 שעות, בהתאם לסוג ולהיקף מתיחת הבטן ולמשך זמן הניתוח.

 

מהם הסיכונים ואיך מתמודדים איתם?

הסיבוכים והסיכונים הנדירים הכרוכים בניתוח מתיחת בטן אופייניים לכלל הניתוחים הכירורגים.

 

מדובר בסיכוי נדיר לדימום, זיהום וצלקות בולטות, ונוסף עליהם סיכונים נדירים ביותר כגון נמק שומני, הצטברות נוזלים, א-סימטריה ותסחיפים ריאתיים.

 

תהליך ההחלמה

ניתוח בטן נחשב לכואב יחסית, אך כאבים אלו מטופלים בקלות על ידי משככים והם ייעלמו בהדרגתיות בתוך שלושה-ארבעה ימים.

 

למחרת הניתוח תשוחררו לבתיכם עם נקזים לשבעה-עשרה ימים של החלמה ראשונית ונטולת פעילות. מהשבוע השלישי תוכלו לשוב בהדרגה לפעילות גופנית מלאה ובתוצאות הסופיות יהיה ניתן לחזות בתוך כשלושה חודשים.

 

שימו לב: ניתוחים קודמים בבטן עלולים להגביל את התוצאה הפוטנציאלית של ניתוח מתיחת בטן.

 

תוצאות

עד להחלמה פנימית מלאה לא תוכלו לעמוד זקופים לחלוטין, אך הדבר יתאפשר בתוך זמן קצר.

 

שימו לב: יש להביא בחשבון כי לעתים לא כל מטרות מתיחת הבטן יושגו אחרי ניתוח אחד, ובמקרים מסוימים יהיה צורך בניתוחים נוספים על מנת להשיג את התוצאה האופטימלית.

Call Now Button דילוג לתוכן